Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Poslední dopis Romana Postla

Z kriminalistické historie známe desítky "slavných" případů, kdy sériový vrah překročil hranice všednosti a zešílel vražděním. I česká společnost si musí na takové případy zvyknout! Straka, Hojer jsou jen předkrmem, přichází lesní vrah Kalivoda a po něm Roman Postl. Bývalý celník, od 25 let invalida, který si odseděl deset let za první vraždu 17-ti letého mladíka 10 let.

Poslední známá fotografie sériového vraha Romana PostlaArchiv Deník Šíp

Jednoduše řečeno: Postl unikl systému! Nebo ještě jinak systém nebyl a není připraven se bránit tak manipulativním osobnostem typu Roman Postl. Na konci jehocesty zůstalo pět obětí a jejich rodiny, které jen těžko najdou cestu zpět do "normálního" života.

Na případu stále pracuji, ale v prvních týdnem jsem nechal udělat grafologický rozbor od grafoložky Šárky Lukešové a pak zajistil další výpovědi v případu. Moje práce nijak nesouvisela s prací policejní. Ve finále jsem se rozhodl a deník pro který pracuji otiskl poslední dopis Romana Postla:

"Milá maminko, taťuldo.

Nechtěl jsem aby to tak skončilo, ale nemohu jinak. Mám vás opravdu rád a nevím, kde se něco pokazilo. Všechno kolem se změnilo a já to nechápu.

Taťuldo, já vím, budeš mi vyčítat, že jsem si tu pistoli schoval, ale já se jen snažil se z toho dostat. Ne, opravdu jsem nic neplá-noval. Každý večer ve vězení se mi vracely ty moje záchvaty vzteku a chtěl jsem se vrátit domů, chtěl jsem být s vámi a ba-bičkou. Nemyslel jsem si, že to takhle skončí.

Když jsem spal první noc doma, byl jsem šťastný. Pak jsem se prošel po ulici a cítil jsem, jak se každý na mne dívá, jak každý ví, co jsem zač. Rval jsem se s tím a chtěl jsem tady být a být v klidu.

Mami, já jsem věděl, že mne kontroluješ a tvůj řád jsem dodržo-val. Když jsem poprvé po propuštění držel v ruce pistoli, byl jsem mimo. Ano, občas jsem fetoval. Pomáhalo mi to. Cítil jsem se lépe, chtěl jsem někam patřit. Tehdy poprvé jsem ji držel v ruce a vrátilo se to. Vzpomínám si na ten večer v Oseku. Nikdy jsem vám o tom neříkal, ale já věděl, že se to stane, že budu střílet. Byl jsem naštvaný na ty pitomce, co mne zmlátili a byl jsem naštva-ný i na sebe, že se nedokážu jim postavit. Mami, já chtěl tehdy střílet, ale v tom záchvatu se to zvrtlo a já zabil.

Teď je to jiné. Teď vím, že je konec. Sobectví Pavlíny jednoduše řečeno může zabíjet a já to chci skončit.

Nikam nepatřím a všechno, co jsem plánoval se zhroutilo.

Je konec!

Nevím, co se stane za pár dní . nevím, co se stane za hodinu. Snažil jsem v posledních týdnech i dnech o to, abych někam patřil. Abych patřil k někomu! Pavla byla moje a já byl šťastný. Moc šťastný. Byl jsem s ní a dodržoval i vaše podmínky. Plnil jsem přesně to, co každý po mě chtěl. Chodil jsem na obědy s Pavlou, vozil jsem ji do práce a pak na ni čekal.

Čekání, to je ten problém. Když jsem seděl v autě, tak jsem přemýšlel. Pavla měla práci a já ne. Pavla se zvedala z drog a já padal. Moc to bolelo a jediné co bylo, byly sny. Snil jsem často a chtěl jsem žít, tak aby to mělo smysl. Jenže ono to smysl ne-mělo a já to pochopil.

Pavla zmizela, všechny plány byly na nic. Zuřil jsem a schová-val. Snažil jsem se to překonat a nakonec jsem si ty náboje dal do pistole.

Ano, možná se teď na to, proč jsem to neotočil proti sobě? Nezvládl jsem to…

Měl jsem strach a také jsem to všechno kolem chtěl zastavit. Nenáviděl jsem sebe a všechno kolem. Všechno se to postavilo proti mně a já věděl, že chci a budu střílet.

Myslel jsem na Pavlu i na vás, ale já se bál, tak hrozně se bál. Snažil jsem se opravdu dlouho a pak jsem věděl, že je konec. Taťuldo, určitě mne budeš nenávidět, že jsem tak moc lhal, ale já jinak ani nemohl. Potřeboval jsem peníze, potřeboval jsem svobodu a chtěl jsem mít všechno hned. Ne, pro sebe ne. Pro všechny okolo i pro vás. Nemohl jsem takhle dál žít…

Všichni okolo vám budou říkat, že jsem bestie a asi mají pravdu. Jsem! Ta pistole byla chyba. Když jsem jí držel v ruce, tak to bylo příjemné. Byla moje, zbyla mi a já chtěl všechno okolo změnit. Nechtěl jsem tady zůstat a nechci do vězení. Stejně bych tam skončil.

Můj život neměl smysl… Hrál jsem jen hru, půjčoval si peníze od ukrajinské mafie , sledoval Pavlu, lhal jsem vám. Věděl jsem, že přijde konec. 

Nikam jsem nepatřil a já všechno ztratil. Vy jste ty poslední, kteří mi zůstávají, ale já musím odejít.

Musím to skončit. Je pozdě, na všechno je pozdě…

Sbohem, skončilo to…

Roman"


Poznámka na závěr: Dopis není původní, ale byl zpracován přesně podle Postlových posledních SMS, které odeslal. Rodiče Romana Postla i jeho přítelkyně souhlasí s jeho obsahem i formou. 

Ano, Postl je vrah, který unikl systému.

Ano, Postl vyšel z basy a chtěl vraždit!

A teď, co s tím?

Děkuji svému deníku , že mi dovolil text publikovat na svém blogu a ještě drobnost na závěr: Jsem rád, že pracuji pro lidi, kteří umí přemýšlet a je jedno, jestli o těch novinách říkáme, že jsou soft nebo hard bulvár. V Čechách jsou jen dva typy médií - ty na vzestupu a ty na prodej!

Autor: Radek Hromuško | středa 29.10.2008 8:00 | karma článku: 15,09 | přečteno: 1586x
  • Další články autora

Radek Hromuško

Umělé bradavky a ženská přirozenost - 9

Chlap, co se prochází tichou nocí, vypadá jako ztracená kometa, která už dávno zapomněla, že má svůj ocasní odpad. Nechtěné částečky myšlenek a tužeb, které se v orgastickém ohni ztrácejí a mizí. V prvních momentech se otevírají černé díry našich tužeb a pak se ztrácejí v tobogánech zklamání...

24.11.2008 v 13:09 | Karma: 13,79 | Přečteno: 2262x | Diskuse| Kultura

Radek Hromuško

Nacisté v Litvínově

Aneb 17. listopad po devatenácti letech.Už dlouho se zabývám situací v Janově (jedné z částí Litvínova) a dnes mi přišel email. "Není nám lhostejné, že se z Litvínova stává cvičistě pro pouliční chuligány z celé republiky." a email dál rozkrývá zajímavé podrobnosti o aktérech demonstrace "Dělnické" strany...

14.11.2008 v 15:08 | Karma: 19,24 | Přečteno: 3293x | Diskuse| Politika

Radek Hromuško

ČEZ lže, krade a (bohužel) vydírá!!!

Můj přítel Lumír má s vyděrači ČEZu osobní zkušenost. Komando, daleko drsnější než policie na utkání Sparta - Ostrava, ho donutilo podepsat dluh a všechny soudy prohrál!!! Přemysl Vániš, šéf komanda ČEZ Měření, tvrdí, že honí zloděje, ale vážený pane, vy sám jste ten, kdo kryje vyděrače!!!

11.11.2008 v 15:49 | Karma: 24,81 | Přečteno: 2523x | Diskuse| Ekonomika

Radek Hromuško

V Poděbradech pozor na máničky!

aneb, rozhodnutí, které možná ještě platí! I když to už dnes není podstatné. Osobně jsem se nad tím dopisem docela pobavil...

10.11.2008 v 14:33 | Karma: 20,18 | Přečteno: 2203x | Diskuse| Kultura

Radek Hromuško

Umělé bradavky a ženská přirozenost - 8

Zakomplexovaný "blbec" Pavel (definice fanoušků) se dostal do velmi zajímavé situace a tak si s ním budeme hrát dál. Dnes si prožijeme poslední chvilky s Klárkou ve vilce a záleží jen na osudu.

10.11.2008 v 9:30 | Karma: 16,44 | Přečteno: 2081x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

  • Počet článků 61
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1938x
Televizní publicista, reportér a spisovatel.
Po práci pro Českou televizi, TV Nova i TV Prima.
Od roku 2004 působil zejména v redakci aktuální publicistiky České televize. Jeho zvláštní a ojedinělý pohled obohatil českou publicistiku. Jeho reportáže často vyvolávají protichůdné reakce. Svým osobitým stylem se dostává až k samému jádru jednotlivých případů. Největší ohlas vyvolaly reportáže o spartakiádním vrahovi (Spartakiádní vrah po dvaceti letech - 2005), bílinském případu (Hra na smrt - 2005), případ údajné sebevraždy jedenáctileté Soni (Stíny na houpačce - 2005), cestách českých drogových kurýrů za snadným výdělkem do drogových oblastí v Jižní Americe a Asii (Tomáš a Radek - 2005), případ vraždy mezi školáky v Hanušovicích (Hanušovice - 2005).