Co když je láska plamenem

Co když je láska plamenem, jenž vyšlehává z překvapení? Až shoří vše, co bylo v něm, zhasne a bude po plameni, jenž vyšlehával z překvapení a byl jen pouhým plamenem. Shakespeare

Nevrátím se! Nevrátím se nikdy!

Nechci už tvoje sterilní prostředí, kterému jsi ukradla naprosto všechnu něhu. Lásko, já k tobě utíkal, když jsem neměl nic. Špinavý, zmučený, ale šťastný, že mám šanci bojovat. Vsadil jsem vše, a prohrál. To každého chlapa musí zlomit, lásko. Vnutila jsi mi vše a z tebe nezůstalo nic. Nic nezůstalo z té malé divoké šelmičky. Z jejích roztomilých doteků...

Opuštěná květina v rohu místnosti vrhá s přicházejícím úsvitem delší stíny. Prsty na nohou se pomalu vykrádají zpod peřiny a vykukují ven. Leží v prázdném bytě sám. Jen ty stíny kolem jsou společníky. Tolik se toho bál, tolikrát prožíval opuštěný, až jeho obnažená bolest vyhřezla ven silou gejzíru.

Nechtěl jsem tě nikdy opustit a vlastně tě nechci opustit, ale bereš mi možnost volby. Šílenství na vrcholu. Sedával jsem s tebou v prázdném pokoji sám a nedokázal jsem přeskočit bariéru tvého mlčení. Udělal jsem všechno, ano, lásko, všechno, aby to vše mělo smysl, a nakonec jsem zjistil, že jsem jen ustrašenou položkou na tvém seznamu. Unikal jsem do jiných světů, ale žádný nemá a neměl pro mě smysl. Nenáviděl jsem tě za to. Prodala jsi mě za své strachy a vyměnila v zastavárně odložených, hodných tvé důvěry. Ze zamilovaného se rázem stal proklatec, a tak jsem zůstal sám. Ani nevíš, jak jsem tě za to nenáviděl...

Nechce se k ní vracet ani v myšlenkách, ale jeho vědomí je celé její. Každý pohyb, který udělá, mu připomíná její doteky. Konvice lehce zapíská a vroucí voda drtí zrníčka instantní kávy na dně sklenice. Kde jsem udělal chybu, proboha. Je mu líto všeho, je mu líto, že existuje. Lehký krouživý pohyb lžičky v hnědavém nápoji mu připomíná první večer v novém bytě.

Vracíval jsem se domů a ty, sedíc u stolu, jsi se mnou nikdy nebyla. Já křičel: Kde jsi? a jen ozvěna mi vracela tu drobnou informaci, že „jsi“. Lásko, vytratilo se nám čekání jednoho na druhého. Našla sis náhradu a já se ti do itineráře už dávno nevešel. Najednou mi chybí ty svíčky na vaně, najednou mi chybí tvůj koketní úsměv, najednou vím, že to vše patří někomu jinému a já ztratil možnost ovládat svůj svět. Jsem z toho zoufalý...

Za každou chybu se platí a cítím, jak únava obestírá moje vědomí. Noří se hlouběji a hlouběji do svých vin. Snad jen z pověrčivosti si vkládá minci do úst a pomalu zavírá oči. Ví, že už neuvidí ohýbající se listy umírající květiny tam v rohu a loučí se s ní.

Vím, že jsem ti připravil vězení, ze kterého jsi prostě musela uniknout. Trestal jsem víc tebe a sám jsem byl posedlý svou jedinečností. Nikdy jsem si nedokázal přiznat, že přecházím vratký most, který stojí jen na tvém přání být se mnou. Jsem excentrický blázen, ale miluji tě. Udělal jsem milióny chyb, ale jen proto, aby ti bezchybní mohli srovnávat průměr. Našel jsem rozházené věci a zjistil, že mi na nich nezáleží. Prošel jsem seznamy milenek a nenávidím je. Uvědomil jsem si, že jsem, ale cítím, že s tebou odcházím, a přesto ležím opuštěný. Dotýkám se tvých vlásků a každý z nich mě bičuje tím, že to bylo naposled...

Žlutavý úsvit se plíží do pokoje a tiše zkoumá věci v tom nesmyslném prostoru. Paprsky nikdy nepochopí, proč se lidé zavírají do škatulek a nechtějí z nich uniknout. Vždyť nejkrásnější je volnost. Poťouchlé paprsky nikdy nepochopí, že oni si svítí a nikdy nezůstanou opuštěné, nezůstanou sami.

Myslím, že jsem už toho řekl dost. Víš, když se život dostane do rytmu té naší oblíbené písničky, tak už se netěšíš na refrén a přijde doba, kdy musís vypnout rádio. Neslyšet nic! Už jsem řekl, lásko, vše, co jsem říci chtěl, co jsem říci mohl a cítím prázdnotu, samotu, bolest. Na seznam svých ztrát zapíšu sám sebe. V opakujícím se rytmu vlastních chyb hledám sám sebe, své vědomí, svá přání, své touhy. Byla jsi moje malinká, a já to neunesl... Promiň.

Ukazovátka světla lehce osvětlují zbytečnosti. Na stole ozařují dva ležící bílé opuštěné dopisy, a pak přišlo další ráno.

Autor: Radek Hromuško | pondělí 20.10.2008 7:59 | karma článku: 9,26 | přečteno: 796x
  • Další články autora

Radek Hromuško

Umělé bradavky a ženská přirozenost - 9

Chlap, co se prochází tichou nocí, vypadá jako ztracená kometa, která už dávno zapomněla, že má svůj ocasní odpad. Nechtěné částečky myšlenek a tužeb, které se v orgastickém ohni ztrácejí a mizí. V prvních momentech se otevírají černé díry našich tužeb a pak se ztrácejí v tobogánech zklamání...

24.11.2008 v 13:09 | Karma: 13,79 | Přečteno: 2262x | Diskuse| Kultura

Radek Hromuško

Nacisté v Litvínově

Aneb 17. listopad po devatenácti letech.Už dlouho se zabývám situací v Janově (jedné z částí Litvínova) a dnes mi přišel email. "Není nám lhostejné, že se z Litvínova stává cvičistě pro pouliční chuligány z celé republiky." a email dál rozkrývá zajímavé podrobnosti o aktérech demonstrace "Dělnické" strany...

14.11.2008 v 15:08 | Karma: 19,24 | Přečteno: 3293x | Diskuse| Politika

Radek Hromuško

ČEZ lže, krade a (bohužel) vydírá!!!

Můj přítel Lumír má s vyděrači ČEZu osobní zkušenost. Komando, daleko drsnější než policie na utkání Sparta - Ostrava, ho donutilo podepsat dluh a všechny soudy prohrál!!! Přemysl Vániš, šéf komanda ČEZ Měření, tvrdí, že honí zloděje, ale vážený pane, vy sám jste ten, kdo kryje vyděrače!!!

11.11.2008 v 15:49 | Karma: 24,81 | Přečteno: 2523x | Diskuse| Ekonomika

Radek Hromuško

V Poděbradech pozor na máničky!

aneb, rozhodnutí, které možná ještě platí! I když to už dnes není podstatné. Osobně jsem se nad tím dopisem docela pobavil...

10.11.2008 v 14:33 | Karma: 20,18 | Přečteno: 2203x | Diskuse| Kultura

Radek Hromuško

Umělé bradavky a ženská přirozenost - 8

Zakomplexovaný "blbec" Pavel (definice fanoušků) se dostal do velmi zajímavé situace a tak si s ním budeme hrát dál. Dnes si prožijeme poslední chvilky s Klárkou ve vilce a záleží jen na osudu.

10.11.2008 v 9:30 | Karma: 16,44 | Přečteno: 2081x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Po havárii na koloběžce skončil v řece, bezvládného muže museli oživovat

26. dubna 2024  17:24

Bezvládného muže vytahovali krátce po čtvrteční půlnoci policisté z řeky Svitavy v brněnských...

V bytě mám cizího muže, volal majitel strážníky. Vetřelce našli v posteli s pivem

26. dubna 2024  17:05

Neznámý návštěvník se ve čtvrtek odpoledne objevil muži v bytě na českobudějovickém sídlišti Máj....

Dostával jsem balíčky, ne peníze, řekl Bystroň ke kauze úplatků od Rusů

26. dubna 2024  16:37,  aktualizováno  16:50

Poslanec Alternativy pro Německo (AfD) Petr Bystroň v kauze možných úplatků od proruské sítě řekl v...

Wau, skvělé, úžasné. Podvodníci imitují známé weby, falešné jsou i komentáře

26. dubna 2024  16:39

Internetoví podvodníci zneužívají zavedené značky a snaží se tak z lidí vylákat peníze. Podvrhnuté...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 61
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1938x
Televizní publicista, reportér a spisovatel.
Po práci pro Českou televizi, TV Nova i TV Prima.
Od roku 2004 působil zejména v redakci aktuální publicistiky České televize. Jeho zvláštní a ojedinělý pohled obohatil českou publicistiku. Jeho reportáže často vyvolávají protichůdné reakce. Svým osobitým stylem se dostává až k samému jádru jednotlivých případů. Největší ohlas vyvolaly reportáže o spartakiádním vrahovi (Spartakiádní vrah po dvaceti letech - 2005), bílinském případu (Hra na smrt - 2005), případ údajné sebevraždy jedenáctileté Soni (Stíny na houpačce - 2005), cestách českých drogových kurýrů za snadným výdělkem do drogových oblastí v Jižní Americe a Asii (Tomáš a Radek - 2005), případ vraždy mezi školáky v Hanušovicích (Hanušovice - 2005).