Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pomóóóc! Mám doma příšery!

Některé druhy v přírodě vymírají a některé druhy chtějí, abych vymřel JÁ. Předně to chtěla má přítelkyně, a pak to chtějí příšery, co mám doma. Jo, a taky BBC to chce, samozřejmě!

Ta moje Popelka je občas šílená. Jako každá ženská. Když  přišla domů se studií o pozitivním vlivu květin na duševní pohodu, tak jsem to ještě vydržel, ale válku o nákup štěněte pittbula jsem statečně vybojoval.

Jenže boje nekončily a já věděl, že ji to nikdy nepustí. Má prostě ráda přírodu. Jednou večer sledovala dokument o australské fauně a za pár dní přišel známý s balíkem pletiva a dvěma krabičkami.

Nejdřív jsem nechápal, ale když na mě vykoukla z krabičky jedna z příšerek, tak se mi rozsvítilo. Z krabičky na mě civěla vakoveverka létavá, petaurus breviceps, ohrožený druh, žijící v australských stepích.

Při pohledu do očí toho hovádka božího jsem pochopil, že jsem nesledoval dokumenty BBC zbytečně.

Z krabičky vylezla pak ještě druhá, malá, s tmavým pruhem a dlouhým ocáskem. Prý to jsou bratříček a sestřička a že by jim bylo fakt dost smutno samotným.

Ráno, hned jak se z bytu vyplížila poslední noha, jsem vstal a došel si pro sousedovic psa. Soused se divil, že se sám hlásím o hlídání rozmazleného kokra, ale povolil.

Lucky, onen kokršpaněl, vrtěl zbytkem ohonu a byl šťastný. Samozřejmě čekal odměnu ve formě jídla. On je to taková děvka prodejná. Sežere cokoliv, co voní po jídle.

Těšil jsem se na ten moment. Takticky jsem ho nechal vyhládnout plných deset minut a pak mu naservíroval klece s létajícími křečky: „Luckýnku, dej si páreček v kožíšku, no tak!“

Blbej kokr se nervózně podíval na vakoveverky, které ho hladově pozorovaly. Kdybych z BBC nevěděl, že jsou na oříšky a med, tak bych čekal, že v příštím okamžiku slupnou kokra a následně mě.

Začaly podivně syčet a Lucky nevydržel, nejdřív začal couvat a pak nedůvěřivě štěknul, čímž si vykoledoval dvě plivnutí příšerek navíc. Otočil se a definitivně na nabízenou pochoutku rezignoval.

Vakoveverky vedou 1:0.

Nevzdal jsem se! Přítelkyně byla stále pryč, Lucky atypicky zalezlý daleko od ledničky. Sáhl jsem po telefonu.

„Dobrý den, deratizace?“

„Ano, tady deratizace, Malá u telefonu.“

„Prosím vás, mám v bytě nějaké myši nebo co, můžete přijet?“

„Ano, samozřejmě, vyhovuje vám příští týden?“

„Prosím vás, mám tady dvě neskutečné příšery a nechci čekat do příštího týdne, až mě sežerou, prosím vás!“

„Ale my máme objednávky a fakt dost plno.“

„Dobře, pokud tedy chcete, volám do TV Nova, jak poskytujete služby!“

„Je tady ještě možnost, ale je dražší.“

„Nevadí.“

„Je to 150 % normální sazby!“

„Nevadí!“

„Bude vás to stát 1 750 korun plus jízdné.“

„NEVADÍ! Skáčou na mě, chtějí mě sežrat, ženská, i vokousanej zvednu telefon na zpravodajství a prásknu, že necháváte umírat lidi!“

„Dobrá, do hodiny jsme u vás.“

Fakt jsem to sehrál dost dobře. Deratizér zazvonil za třicet minut a já koukal na podivné stvoření za dveřmi připomínající Štětináče z Bratrstva kočičí pracky.

„Tak co máte za problém, pane.“

„Nějaký myši, dost agresivní, fakt.“

Klec byla uklizená a vakoveverky jsou vypuštěné v bytě. Takticky jsem namazal různá místa medem a příšerky se docela solidně předvádějí prudkými skoky a obstojným mlaskáním.

Chlápka jsem vtáhl do pokoje a prstem ukázal na děsivé přízraky.

Natáhl ruku, docela riskantní tah, jsem si říkal, ale je to profík...

„Dlobešku malinkej, no...“

Veveřák opravdu sladce doplachtil na chlupaté předpaží deratizéra.

„Malinkej, no,“ hladil jeho dost špinavý prst černý pruh na zádech zmutovaného křečka.

„Tak to sakra zabijte, chlape!“

Poslední pokus!

„Ale pane, vždyť je to vakoveverka létavá, petaurus breviceps. Neskutečně krotké zvířátko. Dokonce je to ohrožený druh. To byste měl nosit na rukách. Nádherný dlobešek!“

Vykulený jsem koukal na podivné souznění údajně deratizující kreatury a nesmyslné hříčky přírody vakoveverky létavé a pochopil jsem, že to mám marné.

Vakoveverka vyhrála 2:0.

„Dáte si panáka?“ juknul jsem nedůvěřivě na Štětináče.

„Panáka klidně, viď, dlobešku, a dáte mi ještě patnáct set, dám vám slevu za toho dlobeška!“ zamrkal oškama, Štětináč jeden.

Když přišla přítelkyně domů, sledoval jsem seriál BBC o ohrožených druzích.

„Tak co miláčkové?“ prohodila.

„Ani nevím, jsou docela potichu.“

„Vidíš, já ti říkala, že tě nebudou rušit!“

Další díl BBC byl o kajmanech.

Autor: Radek Hromuško | středa 15.10.2008 14:20 | karma článku: 19,18 | přečteno: 1095x
  • Další články autora

Radek Hromuško

Umělé bradavky a ženská přirozenost - 9

Chlap, co se prochází tichou nocí, vypadá jako ztracená kometa, která už dávno zapomněla, že má svůj ocasní odpad. Nechtěné částečky myšlenek a tužeb, které se v orgastickém ohni ztrácejí a mizí. V prvních momentech se otevírají černé díry našich tužeb a pak se ztrácejí v tobogánech zklamání...

24.11.2008 v 13:09 | Karma: 13,79 | Přečteno: 2262x | Diskuse| Kultura

Radek Hromuško

Nacisté v Litvínově

Aneb 17. listopad po devatenácti letech.Už dlouho se zabývám situací v Janově (jedné z částí Litvínova) a dnes mi přišel email. "Není nám lhostejné, že se z Litvínova stává cvičistě pro pouliční chuligány z celé republiky." a email dál rozkrývá zajímavé podrobnosti o aktérech demonstrace "Dělnické" strany...

14.11.2008 v 15:08 | Karma: 19,24 | Přečteno: 3293x | Diskuse| Politika

Radek Hromuško

ČEZ lže, krade a (bohužel) vydírá!!!

Můj přítel Lumír má s vyděrači ČEZu osobní zkušenost. Komando, daleko drsnější než policie na utkání Sparta - Ostrava, ho donutilo podepsat dluh a všechny soudy prohrál!!! Přemysl Vániš, šéf komanda ČEZ Měření, tvrdí, že honí zloděje, ale vážený pane, vy sám jste ten, kdo kryje vyděrače!!!

11.11.2008 v 15:49 | Karma: 24,81 | Přečteno: 2523x | Diskuse| Ekonomika

Radek Hromuško

V Poděbradech pozor na máničky!

aneb, rozhodnutí, které možná ještě platí! I když to už dnes není podstatné. Osobně jsem se nad tím dopisem docela pobavil...

10.11.2008 v 14:33 | Karma: 20,18 | Přečteno: 2203x | Diskuse| Kultura

Radek Hromuško

Umělé bradavky a ženská přirozenost - 8

Zakomplexovaný "blbec" Pavel (definice fanoušků) se dostal do velmi zajímavé situace a tak si s ním budeme hrát dál. Dnes si prožijeme poslední chvilky s Klárkou ve vilce a záleží jen na osudu.

10.11.2008 v 9:30 | Karma: 16,44 | Přečteno: 2081x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Největší hrozbou je ruský imperialismus, řekl Lipavský v Budapešti

26. dubna 2024  11:05,  aktualizováno  11:44

Český ministr Jan Lipavský na setkání se svým maďarským protějškem Péterem Szijjártóem uvedl, že...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024,  aktualizováno  11:26

Předseda Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko oznámil, že dostal pokutu 900 eur (zhruba 22...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  11:11

Přímý přenos Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Kdo je Matěj Ondřej Havel? Skaut a učitel dějepisu může nahradit Langšádlovou

26. dubna 2024  10:37

Za jeho životopis by se nemusel stydět ani Mirek Dušín z legendárních Rychlých šípů. Nástupcem...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 61
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1938x
Televizní publicista, reportér a spisovatel.
Po práci pro Českou televizi, TV Nova i TV Prima.
Od roku 2004 působil zejména v redakci aktuální publicistiky České televize. Jeho zvláštní a ojedinělý pohled obohatil českou publicistiku. Jeho reportáže často vyvolávají protichůdné reakce. Svým osobitým stylem se dostává až k samému jádru jednotlivých případů. Největší ohlas vyvolaly reportáže o spartakiádním vrahovi (Spartakiádní vrah po dvaceti letech - 2005), bílinském případu (Hra na smrt - 2005), případ údajné sebevraždy jedenáctileté Soni (Stíny na houpačce - 2005), cestách českých drogových kurýrů za snadným výdělkem do drogových oblastí v Jižní Americe a Asii (Tomáš a Radek - 2005), případ vraždy mezi školáky v Hanušovicích (Hanušovice - 2005).